Wachttijden

Wanneer kunt u bij ons terecht?

Bij spoedgevallen kunt u binnen 24 uur bij ons terecht. Hiervoor hebben wij dagelijks een aantal plekken gereserveerd. Verwijzing door een (huis)arts blijft nodig in verband met vergoeding van de kosten door de zorgverzekeraar.

Voor spreekuren, operaties en behandelingen gelden onderstaande wachttijden.

Actuele wachttijden

Door het coronavirus zijn de wachttijden tot onze spijt opgelopen. Om besmetting met het coronavirus te voorkomen zijn veel afspraken afgezegd. Afspraken die eerder afgezegd zijn, worden nu weer ingepland. Door de vele uitgestelde afspraken is de wachttijd opgelopen. Bij het plannen van de afspraken moeten we tevens rekening houden met de anderhalvemeterregel. Dit heeft ook invloed op de wachttijden. We vragen hiervoor uw begrip en uw medewerking. We doen ons uiterste best om creatieve oplossingen te verzinnen om meer patiënten op een dag te kunnen zien. 

 

Hieronder vindt u de wachttijden per 7 september 2020 in kalenderdagen.

De actuele wachttijd tot de eerste afspraak met de oogarts of orthoptist:

Reguliere oogheelkunde (ook nastaar) 250 
Staar 200
Orthoptie 180

 

De informatie in bovenstaand schema betreft de wachttijd tussen het moment van verwijzen door de huisarts of optometrist en de eerste afspraak met de oogarts.Wij streven altijd naar een kortere toegangstijd voor ieder oogheelkundig probleem.

 
De actuele wachttijd tot een staaroperatie:

Staaroperatie 58

 
Dit is altijd een gemiddelde omdat de wachttijd mede afhankelijk is van contactlensgebruik, de medische gesteldheid van uw oog en het type implantlens waar u voor kiest. De wachttijd wordt gerekend vanaf het consult waarin u met de oogarts overeenkomt dat u in aanmerking komt voor een staaroperatie.


De actuele wachttijd voor een ooglaserbehandeling en lensimplantatie:
Neemt u contact met ons op om te informeren naar de actuele wachttijden. Bel 050 - 368 22 22 of stel hier uw vraag.



Zorgdomein
De wachttijden worden ook gepubliceerd in de digitale toegangspoort ‘Zorgdomein’, zodat uw huisarts altijd beschikt over de actuele toegangstijd en wachttijden.

Wachtlijstbemiddeling
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact met ons opnemen, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u hierin ondersteunen, zodat u mogelijk sneller geholpen kunt worden. De maximaal aanvaardbare wachttijd die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk is overeengekomen (de Treeknorm), bedraagt voor de toegang tot de polikliniek en diagnostiek 4 weken. Voor behandeling is de maximaal aanvaardbare wachttijd 7 weken.

Contact
OMC HanzeKliniek is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag op 050 - 368 22 22. U kunt ons ook mailen op info@omc-hanzekliniek.nl.