Veelgestelde vragen over oogheelkunde

  • Hoe kan ik een afspraak maken?

    Om een afspraak met één van onze oogartsen te maken heeft u een verwijzing nodig van uw huisarts of ziekenhuis. Het kan zijn dat uw opticien u naar ons doorverwijst. Ook in dat geval heeft u een verwijsbrief van uw huisarts nodig. Deze dient u altijd mee te nemen als een afspraak bij ons heeft.

    Heeft u een verwijzing gekregen? Neem dan telefonisch contact met ons op voor een afspraak. We plannen dan een afspraak in en geven u informatie over de voorbereiding op de afspraak.

    Telefoon: (050) 368 22 22

  • Als ik medicijnen nodig heb, krijg ik die dan bij OMC HanzeKliniek?

    Als u medicijnen of oogdruppels nodig heeft, krijgt u van ons een recept mee. Deze kunt u bij uw eigen apotheek inleveren waarna u daar uw medicijnen kunt ophalen. In sommige gevallen raden wij u ook middelen aan die u bij een drogist kunt verkrijgen.

    Als u na een operatie materiaal nodig heeft om bijvoorbeeld uw oog af te dekken, dan krijgt u dit direct van ons mee.

  • Hoe lang duurt het voor ik een afspraak krijg?

    Voor actuele wachttijden verzoeken wij u telefonisch contact met ons op te nemen 050 368 22 22.

  • Zijn de arts en de kliniek gecertificeerd?

    OMC HanzeKliniek is uiteraard gecertificeerd voor de oogheelkunde, zowel ISO als ZKN (Zelfstandige Klinieken Nederland). Jaarlijks vindt er een audit plaats door de KIWA die controleert of de organisatie voldoet aan de gestelde eisen. De arts is tevens gecertificeerd, dat doet het NOG (Nederlands Oogheelkundig Gezelschap). Iedere vijf jaar wordt gecontroleerd of de arts voldoet aan de eisen die het NOG stelt. Hierbij wordt onder andere gekeken naar de resultaten van de behandeling: de veiligheid, effectiviteit, voorspelbaarheid en de mogelijk voorgekomen complicaties. De arts moet kunnen aantonen dat zij volledig bijgeschoold blijft op haar vakgebied en de door de overheid gestelde eisen. Door hieraan te voldoen kunnen wij u een gegarandeerde kwaliteit leveren.