Informatie coronavirus

30 maart 2020

Voor al onze afdelingen geldt onderstaande:

Heeft u verkoudheidsklachten, luchtwegklachten (hoesten of kortademigheid), koorts of een koortsig gevoel? Kom dan NIET naar de kliniek voor een afspraak en/of een bezoek. Dit geldt voor patiënten en klanten van al onze afdelingen: Oogheelkunde, Brillen & Contactlenzen, Ooglaseren & Lensimplantatie.

Komt u binnenkort naar OMC HanzeKliniek voor een afspraak, operatie of behandeling?

Vanwege het nieuwe coronavirus gaan niet alle afspraken door en aanvragen voor nieuwe afspraken worden per geval beoordeeld of dit ingepland kan worden.

 
We bekijken per afspraak wat we kunnen doen en zullen mogelijk contact met u opnemen om:

  • de afspraak te veranderen in een telefonische afspraak
  • de afspraak, opname of operatie te verplaatsen/uit te stellen
  • de afspraak, opname of operatie gaat door, maar daarin kan wel wat gewijzigd zijn

We bellen patiënten/klanten die binnenkort een afspraak hebben als er iets aan die afspraak verandert. Wordt er geen contact met u opgenomen? Dan gaat uw afspraak gewoon door.

Rijbewijskeuringen
Rijbewijskeuringen kunnen we op dit moment helaas niet inplannen. Het is niet mogelijk om de keuringen op een andere wijze te verrichten, bijvoorbeeld telefonisch of via een videoverbinding. Een keuring dient te alle tijden met de nodige zorgvuldigheid en op de gebruikelijke medische wijze verricht te worden. In de huidige situatie zijn we daarom genoodzaakt de keuringen uit te stellen. Wij nemen contact met u op als uw afspraak wordt uitgesteld. U hoeft zelf geen contact op te nemen.

Veelgestelde vragen

 

Uw afspraak, operatie of behandeling gaat niet door
Uw afspraak of behandeling gaat door

Afdeling Brillen & Contactlenzen

Voor de afdeling Brillen & Contactlenzen zijn voorlopig alle geplande afspraken geannuleerd. Hierover krijgt u nog bericht of u heeft al bericht gehad. Als u vragen heeft kunt u ons via e-mail bereiken (contactlenzen@omc-hanzekliniek.nl). Wilt u een telefonisch consult met een van onze contactlensspecialisten, opticiens of met de optometrist? Vraagt u in uw e-mail dan om teruggebeld te worden. Dan nemen wij zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Omdat het momenteel druk is met aanvragen en bestellingen kan het zijn dat het wat langer dan normaal duurt voordat u een reactie van ons krijgt.

Heeft u één van onderstaande vragen? We leggen uit wat u kunt doen:

  • Heeft u contactlenzen nodig en/of lenzenvloeistof? Vul hier uw bestelling in of stuur ons een e-mail. Uw bestelling wordt per post naar u toegestuurd. Bij bestellingen vanaf € 30 verzenden wij gratis.
  • Moet u nog een bestelling bij ons afhalen en kan dit niet wachten? Uw bestelling kunnen wij gratis naar u toesturen. Stuurt u ons dan een e-mail met dit verzoek. U ontvangt vervolgens via e-mail uw betalingsgegevens.
  • Heeft u problemen met uw bril? Neem contact op met ons via e-mail. We bespreken met u hoe wij u kunnen helpen.

Heeft u een andere vraag? Stuur ons een e-mail. Wij bespreken met u wat we voor u kunnen doen en wat er noodzakelijk is.

Afdeling Ooglaseren & Lensimplantatie

Voor vragen en bij eventuele problemen zijn wij telefonisch bereikbaar om te bespreken hoe wij u kunnen helpen.