Coronavirus: belangrijke informatie

Onze veiligheidsmaatregelen

Komt u binnenkort naar OMC HanzeKliniek voor een afspraak, operatie of behandeling? Lees dan dit goed door voorafgaand aan uw afspraak:

  • Vanwege het toenemende aantal besmettingen vragen we u om een mondkapje te dragen in onze kliniek. Ook onze zorgmedewerkers dragen persoonlijke beschermingsmiddelen. Als u geen mondkapje bij u heeft dan krijgt u er één van ons.
  • Uw bijrijder moet helaas buiten wachten omdat het anders te druk wordt in de kliniek en er onvoldoende afstand kan worden gehouden.
  • Desinfecteer uw handen regelmatig, in ieder geval bij binnenkomst.
  • Houd zoveel mogelijk 1,5 meter afstand als dit mogelijk is, wij zijn hier op ingericht doordat we bijvoorbeeld minder afspraken inplannen en door 2 wachtkamers.
  • Kom niet te vroeg. Zo wordt de wachtkamer niet te vol.
  • Hoest en nies aan de binnenkant van uw elleboog.
  • Raak zo min mogelijk uw gezicht aan.

Bel ons zo snel mogelijk in deze situaties:

  • als u verkoudheidsklachten heeft, een verhoging tot 38˚C of koorts.
  • als u in quarantaine zit omdat dit moet van de GGD.
  • als u in de afgelopen 10 dagen in een gebied bent geweest met een oranje of rood reisadvies.

Heeft u vragen over onze maatregelen? Neemt u gerust contact met ons op.

Afspraken voor Oogheelkunde, Brillen & Contactlenzen, Ooglaseren & Lensimplantatie

Al onze afdelingen zijn open. Wilt u graag een afspraak maken? Dit kan nog steeds. 

 

Niet alle afspraken kunnen doorgaan omdat we de veiligheidsmaatregelen van het RIVM in acht moeten nemen. We bekijken per afspraak wat we kunnen doen en zullen mogelijk contact met u opnemen om:

  • de afspraak te veranderen in een telefonische afspraak
  • de afspraak, opname of operatie te verplaatsen/uit te stellen
  • de afspraak, opname of operatie gaat door, maar daarin kan wel wat gewijzigd zijn

We bellen patiënten/klanten die een afspraak hebben als er iets aan die afspraak verandert. We vragen om uw begrip en uw medewerking voor deze maatregelen. Wordt er geen contact met u opgenomen? Dan gaat uw afspraak gewoon door.

Is uw afspraak voor oogheelkundige zorg uitgesteld door ons?
We kunnen ons voorstellen dat u zich afvraagt wanneer u wat hoort over een nieuwe afspraak, of dat u zich zorgen maakt. Het kan mogelijk even duren voordat u wat hoort van ons. Door het toepassen van de anderhalvemeterregel kunnen we minder patiënten op een dag zien. De wachttijden voor oogheelkundige zorg zijn daardoor opgelopen. We hopen op uw begrip voor deze situatie.

Brillen & Contactlenzen - Aanvullende informatie

Het is mogelijk om voor al onze diensten een afspraak te maken, ook voor een contactlenscontrole en het aanmeten van contactlenzen.

Kom alleen naar onze winkel als u een afspraak heeft.

Heeft u binnenkort een afspraak bij Brillen & Contactlenzen? Naast bovenstaande veiligheidsmaatregelen gelden ook deze maatregelen: 

  • Kom alleen naar de winkel als dit mogelijk is. 
  • Houd er rekening mee dat er maximaal 2 klanten tegelijk in de winkel mogen zijn. Als er meer mensen zijn kan er onvoldoende afstand worden gehouden.
  • Kom op de afgesproken tijd zodat u niet hoeft te wachten in de wachtruimte.

Heeft u vragen over onze maatregelen? U kunt ons bellen op 050 - 368 22 22 of mailen naar contactlenzen@omc-hanzekliniek.nl.

Ooglaseren & Lensimplantatie - Aanvullende informatie

Wilt u een ooglaserbehandeling laten uitvoeren of een lensimplantatie? U kunt gewoon een afspraak maken voor een quickscan.

Voor vragen en bij eventuele problemen zijn wij telefonisch bereikbaar (050 - 368 22 22) om te bespreken hoe wij u kunnen helpen.

Veelgestelde vragen

  • Mijn afspraak is afgezegd. Krijg ik vanzelf weer een nieuwe afspraak?

    Als uw afspraak is afgezegd door ons vanwege het coronavirus, dan hoeft u zelf geen contact op te nemen over uw nieuwe afspraak. U krijgt schriftelijk een nieuwe afspraak toegestuurd van ons. We kunnen ons voorstellen dat u zich afvraagt wanneer u wat hoort, of dat u zich zorgen maakt. We zijn stapsgewijs onze zorg weer aan het opstarten. Hierdoor kan het even duren voordat u wat hoort van ons.

  • Hoe gaat OMC HanzeKliniek om met de indeling van het spreekuur in deze periode?

    De indeling van het spreekuur is ruim opgezet zodat de wachtkamer zo leeg mogelijk is. Hierbij wordt rekening gehouden met 1,5 meter afstand. Er is daarnaast een extra wachtkamer gemaakt en er is een route uitgezet in de kliniek, zodat u zo min mogelijk in contact komt met andere mensen.

  • Zit ik met meerdere patiënten in de wachtruimte?

    Er worden weinig afspraken ingepland. Er zal te allen tijde genoeg ruimte zijn om 1,5 meter afstand te houden van de andere patiënten. Daar houden wij rekening mee.

  • Moet ik de gebruikelijke metingen ook nu weer allemaal doorlopen?

    Ook in deze periode is het noodzakelijk dat alle metingen gedaan worden. We houden daarbij rekening met uw veiligheid en die van onze medewerkers. Er zijn voorzorgsmaatregelen getroffen. Onze oogartsen, assistenten en andere medewerkers dragen gezichtsbescherming en er zijn spatschermen aangebracht bij de balie en bij de meetapparatuur.

  • Waarom moet mijn bijrijder in de auto/buiten blijven wachten?

    Voor de veiligheid is het beter dat diegene die u naar huis gaat brengen in de auto of buiten blijft wachten. Om de 1,5 meter te kunnen garanderen, mogen er zo min mogelijk mensen in de kliniek aanwezig zijn.

Contact

Heeft u een andere vraag over uw afspraak of over veiligheidsmaatregelen? Neemt u dan gerust contact met ons op.