Coronavirus: belangrijke informatie

Onze veiligheidsmaatregelen

Komt u binnenkort naar OMC HanzeKliniek voor een afspraak, operatie of behandeling? Lees dan dit goed door voorafgaand aan uw afspraak:

  • Draag uw eigen niet-medische mondkapje. Als u geen mondkapje heeft, krijgt u er één uitgereikt bij de ingang of de balie. Uw mondkapje doet u op voor binnenkomst en houdt u gedurende het hele bezoek op. 
  • Blijf thuis als u verkoudheidsklachten heeft, een verhoging tot 38˚C of koorts, en zeg uw afspraak af.
  • Als u in de afgelopen 14 dagen in een gebied bent geweest dat code oranje is, zeg dan uw afspraak af.
  • Kom niet te vroeg. Zo wordt de wachtkamer niet onnodig vol.
  • Uw bijrijder moet buiten wachten.
  • Desinfecteer uw handen bij binnenkomst.
  • Houd 1,5 meter afstand, wij zijn hier op ingericht. 
  • Hoest en nies aan de binnenkant van uw elleboog.

Heeft u vragen over onze maatregelen? Neemt u gerust contact met ons op.

Afspraken voor Oogheelkunde, Brillen & Contactlenzen, Ooglaseren & Lensimplantatie

Niet alle afspraken kunnen doorgaan omdat we de veiligheidsmaatregelen van het RIVM in acht moeten nemen. We bekijken per afspraak wat we kunnen doen en zullen mogelijk contact met u opnemen om:

  • de afspraak te veranderen in een telefonische afspraak
  • de afspraak, opname of operatie te verplaatsen/uit te stellen
  • de afspraak, opname of operatie gaat door, maar daarin kan wel wat gewijzigd zijn

We bellen patiënten/klanten die binnenkort een afspraak hebben als er iets aan die afspraak verandert. We vragen om uw begrip en uw medewerking voor deze maatregelen. Wordt er geen contact met u opgenomen? Dan gaat uw afspraak gewoon door.

Is uw afspraak voor oogheelkundige zorg uitgesteld door ons?
We kunnen ons voorstellen dat u zich afvraagt wanneer u wat hoort over een nieuwe afspraak, of dat u zich zorgen maakt. Het kan mogelijk even duren voordat u wat hoort van ons. Door het toepassen van de anderhalvemeterregel kunnen we minder patiënten op een dag zien. De wachttijden voor oogheelkundige zorg zijn daardoor opgelopen. We hopen op uw begrip voor deze situatie.

Brillen & Contactlenzen - Aanvullende informatie

Het is mogelijk om voor al onze diensten een afspraak te maken, ook voor een contactlenscontrole en het aanmeten van contactlenzen.

Kom alleen naar onze winkel als u een afspraak heeft.

Heeft u binnenkort een afspraak bij Brillen & Contactlenzen? Naast bovenstaande veiligheidsmaatregelen gelden ook deze maatregelen: 

  • Kom alleen naar de winkel.
  • Houd er rekening mee dat er maximaal 2 klanten tegelijk in de winkel mogen zijn.
  • Kom op de afgesproken tijd zodat u niet hoeft te wachten in de wachtruimte.

Heeft u vragen over onze maatregelen? U kunt ons bellen op 050 - 368 22 22 of mailen naar contactlenzen@omc-hanzekliniek.nl.

Ooglaseren & Lensimplantatie - Aanvullende informatie

Wilt u een ooglaserbehandeling laten uitvoeren of een lensimplantatie? U kunt gewoon een afspraak maken voor een quickscan.

Voor vragen en bij eventuele problemen zijn wij telefonisch bereikbaar (050 - 368 22 22) om te bespreken hoe wij u kunnen helpen.

Veelgestelde vragen

  • Hoe komt het dat de wachttijden zo lang zijn voor oogheelkundige zorg?

    Door het coronavirus zijn de wachttijden helaas opgelopen. Om besmetting met het coronavirus te voorkomen zijn vanaf de lockdown, half maart, veel afspraken afgezegd. Sinds 28 april zijn we bezig om de reguliere oogzorg stapsgewijs weer op te starten. Afspraken die eerder afgezegd zijn, worden nu weer ingepland. Door de vele uitgestelde afspraken is de wachttijd langer geworden. Bij het plannen van afspraken moeten we rekening houden met de anderhalvemeterregel. Dit heeft helaas ook invloed op de wachttijden. We kunnen minder patienten zien op een dag dan vóór de coronacrisis. We vragen hiervoor uw begrip en uw medewerking. We doen ons uiterste best om creatieve oplossingen te vinden. Eén van die oplossingen is ruimere openingstijden 's avonds en op zaterdag waardoor we meer patiënten kunnen zien.

  • Mijn afspraak is afgezegd. Krijg ik vanzelf weer een nieuwe afspraak?

    Als uw afspraak is afgezegd door ons vanwege het coronavirus, dan hoeft u zelf geen contact op te nemen over uw nieuwe afspraak. U krijgt schriftelijk een nieuwe afspraak toegestuurd van ons. We kunnen ons voorstellen dat u zich afvraagt wanneer u wat hoort, of dat u zich zorgen maakt. We zijn stapsgewijs onze zorg weer aan het opstarten. Hierdoor kan het even duren voordat u wat hoort van ons.

  • Hoe gaat OMC HanzeKliniek om met de indeling van het spreekuur in deze periode?

    De indeling van het spreekuur is ruim opgezet zodat de wachtkamer zo leeg mogelijk is. Hierbij wordt rekening gehouden met 1,5 meter afstand. Er is daarnaast een extra wachtkamer gemaakt en er is een route uitgezet in de kliniek, zodat u zo min mogelijk in contact komt met andere mensen.

  • Zit ik met meerdere patiënten in de wachtruimte?

    Er worden weinig afspraken ingepland. Er zal te allen tijde genoeg ruimte zijn om 1,5 meter afstand te houden van de andere patiënten. Daar houden wij rekening mee.

  • Moet ik de gebruikelijke metingen ook nu weer allemaal doorlopen?

    Ook in deze periode is het noodzakelijk dat alle metingen gedaan worden. We houden daarbij rekening met uw veiligheid en die van onze medewerkers. Er zijn voorzorgsmaatregelen getroffen. Onze oogartsen, assistenten en andere medewerkers dragen gezichtsbescherming en er zijn spatschermen aangebracht bij de balie en bij de meetapparatuur.

  • Is het beter dat mijn bijrijder in de auto blijft wachten?

    Voor de veiligheid is het beter dat diegene die u naar huis gaat brengen in de auto blijft wachten. Om de 1,5 meter te kunnen garanderen, mogen er zo min mogelijk mensen in de kliniek aanwezig zijn.

Contact

Heeft u een andere vraag over uw afspraak of over veiligheidsmaatregelen? Neemt u dan gerust contact met ons op.