Klanttevredenheid

Jaarlijks onderzoekt OMC-Hanzekliniek de klanttevredenheid onder haar klanten.  Onderzoeksbureau Bosgra (www.bosgraonderzoek.nl) verzamelt voor ons met de Kliniekenmonitor  en PREM MSZ digitaal data en maakt uitgebreide rapportages voor de afdelingen Oogheelkunde, Ooglaseren en Lensimplantatie en Brillen en Contactlenzen. Aan cataract patiënten wordt het effect van de behandeling extra uitgevraagd aan de hand van een korte vragenlijst voorafgaand aan de operatie, en 3 maanden erna (de zogenaamde PROMSmeting).

Over 2016 waardeerden de klanten van de afdeling Oogheelkunde de dienstverlening met gemiddeld een 8,3. Als sterke punten werden gezien de kleinschaligheid, vriendelijkheid/bejegening en deskundigheid. In het algemeen scoort de deskundigheid en het vertrouwen in de optometrist, de TOA die de vooronderzoeken doet, en de oogarts hoog. De tevredenheid over de behandeling scoort gemiddeld een 8,6. Ook de informatievoorziening voorafgaand aan behandelingen en tijdens het consult in het algemeen werd door cliënten beoordeeld met gemiddeld een 8,0.

Klanten bij de afdeling Ooglaseren en Lensimplantatie waardeerden de dienstverlening met gemiddeld een 7,7. Als sterke punten werden ervaren de informatieavond, de uitleg van de arts over verschillende behandelmogelijkheden en de begeleiding op de operatiedag. De afdeling Brillen en Contactlenzen werd beoordeeld met gemiddeld een 8,4, waarbij vooral de afspraaktermijn, de deskundigheid en informatievoorziening hoog werden gewaardeerd.

We zijn er trots op dat we als kleine behandelkliniek zowel bij cataract- als refractieve ingrepen positieve feedback kregen over de behandeling, het uiteindelijke resultaat van de behandeling, de begeleiding door de medewerkers van het Chirurgisch Centrum en de voorlichting voorafgaand aan de operaties.

Er blijven altijd punten te verbeteren. Daarom horen we, los van de jaarlijkse tevredenheidsonderzoeken, graag hoe u uw bezoek aan onze kliniek heeft ervaren.
Heeft u een idee voor verbetering van onze dienstverlening? In de wachtkamer van de polikliniek hangt een postbus waarin u uw ideeën kwijt kunt.