Klanttevredenheid

Ieder jaar onderzoekt OMC HanzeKliniek de klanttevredenheid onder patiënten en klanten.

Onderzoeksbureau Bosgra (www.bosgraonderzoek.nl) verzamelt digitaal gegevens voor OMC HanzeKliniek. Het onderzoeksbureau doet dit met de Kliniekenmonitor en PREM MSZ. Na het verzamelen van de gegevens maakt zij uitgebreide rapportages voor de afdelingen Oogheelkunde, Ooglaseren & Lensimplantatie en Brillen & Contactlenzen.

 

Onderzoek staarpatiënten (cataract) 2018

Aan staarpatiënten wordt het effect van de behandeling extra uitgevraagd. Dit wordt gedaan aan de hand van een korte vragenlijst voorafgaand aan de operatie, en 3 maanden erna (de zogenaamde PROMs meting).

In 2018 zijn patiënten opnieuw meer tevreden over het effect van staaroperaties. We zijn er trots op dat al een aantal jaren er een stijgende lijn is in de mate van tevredenheid. Kijkend naar de gemiddelde score van andere klinieken, dan zijn de resultaten van OMC HanzeKliniek bovengemiddeld.

 

Klanttevredenheid Oogheelkunde 2017

Over 2017 waardeerden de klanten van de afdeling Oogheelkunde de dienstverlening met gemiddeld een 8,2. Als sterke punten werden gezien onze kleinschaligheid, de kwaliteit van behandeling en de nazorg. In het algemeen scoort de deskundigheid en het vertrouwen in de optometrist, de TOA die de vooronderzoeken doet, en de oogarts, hoog.

De tevredenheid over de behandeling scoort gemiddeld een 8,5. Ook de informatievoorziening tijdens het consult werd door cliënten beoordeeld met gemiddeld een 8,0.

 

Klanttevredenheid Ooglaseren & Lensimplantatie 2017

Klanten bij de afdeling Ooglaseren & Lensimplantatie (brilvervangende behandelingen) waardeerden de dienstverlening met gemiddeld een 8,6. Als sterke punten werden ervaren de bejegening door de behandelend arts, en de kwaliteit van de behandelingen nazorg.

 

Klanttevredenheid Brillen & Contactlenzen 2017

De afdeling Brillen & Contactlenzen werd beoordeeld met gemiddeld een 8,4, waarbij vooral de afspraaktermijn, de deskundigheid en informatievoorziening hoog werden gewaardeerd.

 

We zijn er trots op dat we als kleine behandelkliniek zowel bij staaroperaties als bij brilvervangende behandelingen positieve feedback krijgen over de behandeling, het uiteindelijke resultaat van de behandeling, de begeleiding door de medewerkers van het Chirurgisch Centrum en de voorlichting voorafgaand aan de operaties.

Er blijven altijd punten te verbeteren. Daarom horen we, los van de jaarlijkse tevredenheidsonderzoeken, graag hoe u uw bezoek aan onze kliniek heeft ervaren.

Heeft u een idee voor verbetering van onze dienstverlening? In de wachtkamer van de polikliniek hangt een postbus waarin u uw ideeën kwijt kunt.